Valmiit asiakirjat kotipalvelualan yrittäjille
Alvittomaksi palveluntuottajaksi-asiakirjapaketti
Alvittomaksi palveluntuottajaksi -asiakirjapaketin avulla voit osoittaa toimivasi esimerkillisesti sosiaalipalveluntuottajana ja pääset palveluntuottajarekisteriin helposti.
Asiakirjasi laaditaan lain ja asetuksen vaatimalla tavalla puolestanne. Valmiiden asiakirjojen avulla pääset palveluntuottajaksi ilman, että näet itse asian eteen kohtuuttoman paljon vaivaa.
Asiakirjat suunnitellaan yritysilmeesi mukaiseksi, eli saat niihin oman fontin, värit ja logon. Myös kirjoitustyyli suunnitellaan yrityksesi linjaan sopivaksi. Mahdolliset muutokset ja korjaukset sisältyy hintaan.

- Saat täytettyä lakisääteiset velvoitteenne helposti ja vaivattomasti.
- Asianmukaisesti laadittut valmiit asiakirja säästävät aikaasi.
- Voit todistaa luotettavuutesi asiakkaillesi, sekä viranomaisille.
- Koulutat ja ohjeistat työntekijät uudentyyppiseen toimintaan.
- Informoit sosiaalipalvelun piiriin kuukuvia asiakkaitasi selkeästi.
Alvittomaksi palveluntuottajaksi -asiakirjapaketin saat vaivattomasti
Suurin osa pakettiin tarvittavista tiedoista saadaan n. 1 h puhelinhaastattelun perusteella. Lisäksi saatamme pyytää tarvittavia lisätietoja sähköpostitse tai puhelimitse.
Saat asiakirjaluonnokset tarkastettavaksi sähköpostilla. Tarkastettuasi luonnokset, voit esittää muutosehdotuksia ja tarvittavia lisäyksiä joko sähköpostilla tai puhelimitse.
Hinnasto
- 390€ / yhteen toimintakuntaan
- lisäkunnat 50€/kunta
Hintaan lisätään alv.24 %.
Mikäli sinulla on jo joitakin pakettiin kuuluvia asiakirjoja, huomioidaan ne paketin hinnassa. Saat 20€:n hyvityksen jokaisesta jo olemassa olevasta asiakirjasta.

Sisältö
Ilmoittautumisen tarvittavat asiakirjat:
- Ilmoittautumislomakkeet: Rekisteriin ilmoittaudutaan Avi:n lomakkeella, jonka saat valmiiksi täytettynä jokaiseen toimintakuntaan.
- Sosiaalipalveluiden omavalvontasuunnitelma: Saat valmiiksi laaditun suunnitelman. Omavalvontasuunnitelma tehdään yksityisten sosiaalipalvelujen ja julkisten vanhuspalvelujen omavalvontasuunnitelman sisältöä, laatimista ja seurantaa koskeva määräyksen mukaisesti.
- Palvelusopimus- ja suunnitelma: Sisältää perustietojen lisäksi sosiaalihuoltolain 39 § vaatimat tiedot palvelutarpeen edellyttämässä laajuudessa,. Tällaisia tietoja ovat mm. palvelun tavoitteet, yhteyshenkilöt, kuvaus toiminnanrajoitteista ja palvelun tarpeesta.
- Yleiset palvelun toimitus- ja sopimusehdot: Alvittoman asiakkaan toimitus- ja sopimusehdot tehdään jo olemassa olevan pohjan perusteella. Mikäli yrityksellä ei ole lainkaan toimitus- ja sopimusehtoja, räätälöidään alvittomille asiakkaille kokonaan uudet ehdot.
- Alviton hinnasto: Liittymisen yhteydessä sosiaaliviranomaisille ilmoitetaan myös palvelun hinta. Saat valmiin asiakirjan, joka sisältää palvelun hinnan ja muut kustannukset.
Muut toiminnassa tarvittavat asiakirjat:
- Ohje muistutuksen tekoon asiakkaalle: Omavalvontasuunnitelmassa tulee kertoa asiakkaan oikeusturvasta, eli esimerkiksi oikeudesta tehdä viranomaisille muistutus, mikäli on tyytymätön palveluun. Kun ohje muistuksen tekemisestä on kunnossa, voidaan tähän ohjeeseen viitata myös omavalvontasuunnitelmassa. Ohje sisältää myös kuluttajaneuvojan yhteystiedot.
- Asiakaspalautekysely: Yrityksen tulee pystyä osoittamaan, että asiakkaat ja heidän läheisensä osallistuvat yksikön toiminnan, laadun ja omavalvonnan kehittämiseen. Asiakaspalautekysely on yksi viranomaisten suosittelemista keinoista jota voidaan käyttää myös asiakkaan osallisuuden todentamiseksi.
- Toimintaohje henkilökunnalle - Sosiaalihuollon ilmoitusvelvollisuus: Työntekijöitä koskee velvollisuus tehdä ilmoitus, mikäli hän havaitsee epäkohtia tai uhkia asiakkaan sosiaalihuollon toteuttamisessa. Saat kirjallisen toimintaohjeen, jonka avulla ohjeistat työntekijät ilmoituksen tekemiseen.
- Ilmoituslomake henkilökunnalle - turvallisuusriski, sattunut vahinko tai laatuongelma: Saat valmiin lomakkeen, jolla sosiaalihuollon epäkohdasta tai uhasta voi ilmoittaa.
- Ilmoituslomake asiakkaalle - Turvallisuusriski, sattunut vahinko tai laatuongelma: Myös asiakkaalla ja hänen omaisellaan on ilmoittaa mikäli havaitsee puutteita tai epäkohtia. Paketti sisältää valmiin ilmoituslomakkeen, joka sisältää myös täyttöohjeen.
- Hygieniasuunnitelma: Omavalvontasuunnitelmassa tulee olla kuvattuna yleiseen hygieniatasoon liittyvät toimintatavat ja käytännöt. Omavalvontasuunnitelmassa voidaan viitata hygieniasuunnitelmaan, joka voidaan laittaa myös omavalvontasuunnitelman liitteeksi.
Ohjaus ja neuvonta:
- Ilmoittautumisohjeet: Saat valmiit osoitteet, sekä ohjeet ilmoittautumiseen ja postitukseen.
- Puhelin- ja sähköpostikonsultaatio: Myös ohjaus ja neuvonta ilmoittautumiseen, sekä mahdolliseen haastatteluun liittyen sisältyy hintaan.
Hanki Alvittomaksi palveluntuottajaksi -asiakirjapaketti
Ota yhteyttä tai varaa haastatteluaika
Yhteydenottolomake
Soita tai laita sähköpostilla

Voit myös varata ajan myös sähköpostilla os. terhi@terhiisosomppi.fi tai soittamalla klo 10-18, puh. 040 120 5789/Terhi.